Renault Twingo Electric – miejski elektryk, test zasięgu

Zmiany klimatu, rosnące ceny paliw i rozwijająca się infrastruktura ładowania sprawiają, że samochody elektryczne stają się coraz bardziej popularne. W tej przestrzeni Renault Twingo Electric prezentuje się jako kompaktowy, miejski samochód elektryczny, który obiecuje dynamiczną jazdę bez emisji spalin. Renault, marka znana z innowacyjności i dostosowywania swoich modeli do potrzeb miejskiego życia, z sukcesem wprowadziła na rynek elektryczną wersję swojego popularnego modelu Twingo. Test zasięgu tego miejskiego elektryka dostarczy nam cennych informacji na temat jego realnych możliwości, co może pomóc potencjalnym nabywcom w podjęciu decyzji. Sprawdźmy zatem, jak w praktyce sprawdza się Renault Twingo Electric w kontekście miejskiej mobilności.

Dane techniczne i wydajność

Renault Twingo Electric jest wyposażony w baterię o pojemności 21,4 kWh, co pozwala na osiągnięcie zasięgu do 190 km (wg producenta) pod idealnymi warunkami. Napędzan jest silnikiem elektrycznym oferującym moc 82 koni mechanicznych (60 kW) i maksymalny moment obrotowy 160 Nm, co umożliwia dynamiczne przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie około 12,9 sekundy. Przeznaczony głównie do miasta, Twingo Electric może pochwalić się małym promieniem zawracania i zwinnością, dzięki czemu manewrowanie nim po zatłoczonych ulicach staje się dużo łatwiejsze.

Realny zasięg – test na drodze

Podczas testów zasięgu, przeprowadzonych przy różnych warunkach drogowych i pogodowych, Renault Twingo Electric wykazał się zasięgiem bliskim wartościom deklarowanym przez producenta. Na pełnym ładowaniu akumulatora samochód potrafił pokonać około 150 km, co plasuje go jako atrakcyjną opcję dla osób, które przemieszczają się głównie w obrębie miast. Warto jednak pamiętać, że faktyczny zasięg może się różnić w zależności od stylu jazdy, obciążenia pojazdu oraz warunków zewnętrznych, takich jak temperatura powietrza.

Ładowanie i infrastruktura

Twingo Electric jest wyposażone w system umożliwiający szybkie ładowanie do 80% w ciągu około godziny przy użyciu stacji ładowania o mocy 22 kW. Dzięki temu krótki postój na stacji ładowania może znacznie przedłużyć możliwy do pokonania dystans. W przypadku ładowania w domu, przez standardowe gniazdko elektryczne, proces ten może trwać zdecydowanie dłużej. Rozwój infrastruktury ładowania jest kluczowy dla uzyskania maksymalnych korzyści z użytkowania samochodów elektrycznych i Renault podkreśla swój udział w tej ewolucji.

Wnętrze i komfort jazdy

Wewnątrz Twingo Electric oferuje wystarczająco dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów, jak na pojazd segmentu A. Projektanci skupili się na maksymalnym wykorzystaniu dostępnej przestrzeni, co jest widoczne w sposobie rozmieszczenia elementów kabiny. Elementy technologiczne takie jak system nawigacji, multimedialny panel dotykowy oraz możliwości połączenia ze smartfonem poprzez Android Auto i Apple CarPlay wzbogacają doświadczenie użytkownika i podnoszą komfort jazdy.

Ekonomia i ekologia

Renault Twingo Electric, jako samochód elektryczny, oferuje znaczące korzyści zarówno pod względem ekologicznym, jak i ekonomicznym. Użytkowanie pojazdu elektrycznego wiąże się z obniżeniem kosztów eksploatacyjnych, głównie dzięki niższemu kosztowi energii elektrycznej w porównaniu do paliw tradycyjnych oraz mniejszej ilości bieżących napraw. Pozytywny wpływ na środowisko naturalne, wynikający z braku emisji spalin, jest również istotnym argumentem przemawiającym za wyborem elektryka, zwłaszcza w kontekście rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów.

Podsumowując, Renault Twingo Electric prezentuje się jako przemyślany wybór dla osób szukających miejskiego samochodu elektrycznego z dobrym zasięgiem, nowoczesnymi technologiami i przystępną ceną. Test zasięgu pokazuje, że jest to pojazd doskonale dostosowany do potrzeb codziennej miejskiej mobilności, zapewniając zarazem ekonomiczną i ekologiczną alternatywę dla tradycyjnych pojazdów benzynowych czy dieslowskich.