Dacia Spring Electric – zasięg, ładowanie, specyfikacja techniczna

Dacia Spring Electric stanowi impuls dla rynku motoryzacyjnego, zwłaszcza w segmencie pojazdów elektrycznych, oferując atrakcyjne połączenie przystępnej ceny, praktyczności oraz technologii bezemisyjnej. Jako jeden z najbardziej dostępnych cenowo elektryków dostępnych na rynku, przyciąga uwagę zarówno klientów indywidualnych, jak i operatorów car-sharingowych. Przeanalizujemy kluczowe aspekty tego modelu, takie jak zasięg, ładowanie, i specyfikację techniczną, aby lepiej zrozumieć, czym wyróżnia się Dacia Spring Electric w tłoku miejskiego ruchu i ekologicznej transformacji transportu.

Zasięg i efektywność

Podstawowym czynnikiem wpływającym na użyteczność samochodów elektrycznych jest ich zasięg. Dacia Spring obiecuje zasięg do 230 km w trybie mieszanym (WLTP), co zwiększa się do około 305 km podczas jazdy miejskiej. Takie wartości plasują ją jako praktyczną opcję dla codziennych dojazdów, a także krótszych podróży poza miasto. Średnie zużycie energii wynoszące około 13.9 kWh na 100 km potwierdza jej ekonomiczność i efektywność energetyczną, czyniąc z Dacii Spring atrakcyjny wybór dla osób poszukujących zarówno ekologicznych, jak i ekonomicznych rozwiązań.

Parametry ładowania

Ładowanie Dacii Spring Electric oferuje elastyczność dzięki opcjom ładowania AC i DC, z maksymalną mocą ładowania AC wynoszącą 6,6 kW. Choć pojazd nie obsługuje szybkiego ładowania DC jako standardu, możliwość ładowania do pełna z wykorzystaniem wallboxa w czasie około 4 godzin i 51 minut lub z gniazdka domowego w około 13,5 godzin zapewnia użytkownikom wystarczającą elastyczność do codziennego użytkowania. Absencja szybkiego ładowania DC może nie stanowić znaczącego ograniczenia, zwłaszcza że pojazd celuje w rynek miejski i dojazdowy.

Specyfikacja techniczna

Silnik elektryczny o mocy 33 kW (45 KM) i momencie obrotowym 125 Nm zapewnia skromne, lecz w zupełności wystarczające osiągi dla miejskiego pojazdu, umożliwiające sprawną jazdę po mieście. Dacia Spring przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 19,1 sekundy, co jest typowym wynikiem dla pojazdów tego segmentu. Mimo niewielkich rozmiarów, Dacia Spring zapewnia dość przestronne wnętrze na cztery osoby, utrzymując kompaktowe wymiary zewnętrzne, co jest dużą zaletą w środowisku miejskim.

Bezpieczeństwo i wyposażenie

Mimo że Dacia Spring w wersji produkcyjnej z 2021 roku otrzymała jedynie 1 gwiazdkę w testach bezpieczeństwa Euro NCAP, należy pamiętać, że jest to pojazd ekonomiczny, a jego konstrukcja i wyposażenie bezpieczeństwa są dostosowane do ceny. Wsparcie dla Apple CarPlay i Android Auto, fabryczna nawigacja oraz opcje jak kamera cofania zwiększają komfort użytkowania. Dacia stawia na prostotę i funkcjonalność, co jest widoczne również w logicznym i łatwym w obsłudze interfejsie systemu rozrywki.

Komfort i praktyczność

Choć Dacia Spring jest pojazdem o skromnych wymiarach, oferuje zadziwiająco przestronne wnętrze jak na swój segment. Przyjazne użytkownikowi funkcje, takie jak tryb ECO kontrolujący zużycie energii, intuicyjna obsługa, oraz możliwości ładowania odpowiednie nawet dla osób pierwszy raz stykających się z pojazdem elektrycznym, sprawiają, że Dacia Spring jest wygodnym wyborem dla codziennego użytku. Warto również zwrócić uwagę na niskie koszty eksploatacji i możliwości ekonomicznego ładowania, co czyni Dacię Spring jeszcze bardziej atrakcyjną finansowo.

Podsumowując, Dacia Spring Electric prezentuje się jako ekonomiczne i praktyczne rozwiązanie w gamie pojazdów elektrycznych. Jego przystępna cena w połączeniu z solidnym zasięgiem i niskimi kosztami eksploatacji sprawiają, że może być on doskonałym wyborem dla osób pragnących przesiąść się na elektromobilność, szukających sprawnego i ekonomicznego pojazdu do codziennego użytku, zwłaszcza w środowisku miejskim.