Dacia to firma, która rozwinęła się i zyskała reputację marki samochodów w przystępnej cenie. Ich nowe modele, takie jak Duster, stanowią unikalne połączenie stylu, jakości i, co najważniejsze, ceny. Nowy Duster jest opisywany jako przystojny i stylowy, ale także z własnymi dziwactwami, które odróżniają go od innych samochodów w swojej klasie. Oryginalny Duster został wprowadzony na rynek w 2012 roku i do tej pory zdołał stać się jednym z najlepiej sprzedających się modeli. Nic dziwnego, że zdecydowali się wprowadzić nową wersję w tym roku z jeszcze bardziej atrakcyjnymi czynnikami niż wcześniej. Tutaj bierzemy dogłębne spojrzenie na nowy Dacia Duster i co oferuje dla tych, którzy szukają SUV umiarkowanej cenie.
Dacia Duster – recenzja
Nowa Dacia Duster to stylowy i kompetentny SUV, którego cena jest bardzo przystępna. Jest produkowany w Rumunii i bazuje na innych modelach Dacii, które istnieją od dziesięcioleci. Duster został pierwotnie zaprojektowany jako super-tani samochód na rynek południowoamerykański, ale stał się popularnym SUV-em dla tych, którzy chcą małego crossovera w Europie. Ma praktyczne wnętrze i dużo miejsca dla pasażerów i ładunku.
Prowadzi się płynnie i jest oszczędny dzięki niskoobrotowemu silnikowi diesla. Dacia Duster ma zadziorny urok i jest w dobrej cenie, ale nie jest to najbardziej ekscytujący samochód do jazdy. Jego główną wadą jest brak wyrafinowania, jest też dość staroświecki wewnątrz i na zewnątrz.
Dacia Duster jest jednym z kilku SUV-ów w klasie supermini, obok Hyundai Creta, Kia Sportage i Suzuki Ignis, i komfortowo przewyższa te modele. Stylistyka jest odważna, a linia dachu opada do tyłu, dając poczucie, że jest to SUV. Przód jest charakterystyczny, z szeroką kratą, którą flankują smukłe reflektory i duża maska. Tył jest prosty i czysty, a proporcje są dobre, z krótkimi zwisami i małym tyłem.
Wnętrze jest bardzo proste z podstawową deską rozdzielczą, dużym centralnym ekranem dotykowym i dwukolorowymi materiałowymi fotelami. Użyte materiały są ogólnie słabe, a układ elementów sterujących jest mylący. Wewnątrz jest jednak dużo miejsca, a wysoka linia dachu zapewnia dużo przestrzeni nad głową.
Dacia Duster – test
Dacia Duster to dobrze wyceniony SUV, który jest zarówno stylowy, jak i przyjazny dla kieszeni. Duster to stylowy crossover, który występuje z małym silnikiem w szerokiej gamie poziomów specyfikacji. Za diesla i manualną skrzynię biegów trzeba będzie dodatkowo zapłacić, ale poza tym jest to bardzo niedrogi samochód. Dacia Duster to przestronny crossover, który jest wyposażony w mały silnik w szerokim zakresie poziomów specyfikacji. Trzeba będzie dopłacić za diesla i manualną skrzynię biegów, ale poza tym jest to bardzo niedrogi samochód.
Dacia Duster oferuje bardzo przestronną kabinę i bogate wyposażenie standardowe. Do wyboru są dwa silniki, benzynowy i wysokoprężny, przy czym diesel jest lepszą opcją. Benzyna jest powolna w reakcji i ma słaby moment obrotowy w dolnej części; diesel jest znacznie lepszy. Do wyboru są dwie skrzynie biegów, pięciobiegowa manualna lub sześciobiegowa automatyczna. Zawieszenie jest miękkie i komfortowe, ale na nierównym terenie może sprawiać wrażenie niestabilnego.
Dacia Duster – opinie klientów
Dacia ma reputację producenta niedrogich samochodów i SUV-ów, które cieszyły się dużą popularnością. Duster został przeprojektowany na 2019 rok i jest stylowym crossoverem, który jest wyposażony w mały silnik w szerokim zakresie poziomów specyfikacji. Będziesz musiał zapłacić dodatkowo za diesla i ręczną skrzynię biegów, ale poza tym jest to bardzo niedrogi samochód. Dacia Duster oferuje bardzo przestronną kabinę i bogate wyposażenie standardowe. Do wyboru są dwa silniki, benzynowy i wysokoprężny, przy czym diesel jest lepszą opcją. Benzyna jest powolna w reagowaniu i ma słaby moment obrotowy w dolnej części; diesel jest znacznie lepszy.
Zawieszenie jest miękkie i komfortowe, ale na nierównym terenie może sprawiać wrażenie niestabilnego. Kabina jest bardzo przestronna, a wyposażenie standardowe jest bardzo dobre jak na te pieniądze. Dacia Duster to świetny wybór dla kogoś, kto chce mieć stylowego crossovera, ale nie chce wydawać zbyt wiele pieniędzy.